Communicatiestudenten pitchen plannen aan bedrijven

Nieuws - 26 januari 2018

Onze Communicatiestudenten gaven gistermiddag een pitch van hun marketingcommunicatieplannen en bijbehorende middelen aan bedrijven tijdens de projectmarkt van de opleiding.

Hierbij presenteerden zij de plannen die ze de afgelopen periode hebben gemaakt voor deze opdrachtgevers. “Het is leuk om dit voor een echt bedrijf te doen, omdat je dan feedback krijgt en dat het in het echt gebruikt kan worden”, vat student Wietse Stuiver samen. Hij geeft aan dat dat bedrijfsgerichte hem meer stimuleert om zijn best te doen dan wanneer hij enkel in de schoolbanken zou zitten.

De bedrijven zelf zijn ook enthousiast over wat ze met de studenten hebben kunnen bereiken. Een aantal van hen gaf aan dat ze heel uiteenlopende ideeën hebben gekregen, maar dat het leuke is dat al die ideeën samen een goed communicatieplan vormen. Ook een van de studenten benadrukte de samenwerking van de teamleden, ‘ondanks dat je zelf niet je groepje mocht uitkiezen’. Een aantal studenten beaamden dat ze daar veel van hebben geleerd.

Ook docent Marit Kunnen is blij met het resultaat dat de studenten en bedrijven samen hebben neergezet. “Voordeel voor de bedrijven is dat ze concrete resultaten krijgen en niet alleen plannen. Voor de studenten is de directe feedback belangrijk.”