Ad Marketing Management in Den Bosch
In deze tweejarige hbo-opleiding staan verkopen en online marketing centraal. Je wilt graag scoren en redeneert vanuit de behoefte van de klant. Je specialiseert je vanaf het tweede jaar in online marketing of sales.
Deze Associate degree is sterk praktijkgericht. Je volgt de opleiding deels binnen een bedrijf en binnen school met gevarieerde praktijkopdrachten.
Je wordt professioneel getraind als online marketeer of sales specialist. Individueel en met medestudenten pak je commerciële vraagstukken van bedrijven aan. Je hebt een drukke agenda en veel contact met bedrijven. Verder ga je je eigen route bepalen tijdens deze opleiding. Jij neemt het initiatief en hebt zelf de regie.
Deze Associate degree heeft 2 uitstroomrichtingen: online marketing en sales. Geen enkele bacheloropleiding kent deze richtingen. Uit onderzoek blijkt dat het bedrijfsleven juist op werknemers met deze specialisaties zit te wachten. Online marketing komt zelfs bij de meeste opleidingen nog weinig aan bod. Je kiest dus voor een opleiding waarmee je voor veel werkgevers een goede aanwinst bent.
We geven op een andere manier les dan de meeste mbo’ers en havisten gewend zijn. We hebben geen vakken of lessen, maar werken in blokken. Elke dag is verdeeld in een ochtend- en een middagdeel. Vaak werk je in een kantoortuinachtige omgeving in groepjes aan opdrachten uit het bedrijfsleven. Bij het werken in de multidisciplinaire ruimtes zijn altijd een of meerdere docenten aanwezig. Zij geven instructies en je kan bij hen terecht met vragen. Ook bespreek je het groepsproces of de studievoortgang met hen. De praktijk wordt ook veelvuldig binnen gebracht door sprekers en partners uit het bedrijfsleven.
Concreet ga je in het eerste jaar aan de slag met het onderwerp ‘verkoopplan’. In de tweede helft van dit schooljaar starten we met het onderwerp 'online marketing'. Begin november start je - naast de opdrachten op school - met het opdoen van werkervaring. Dit doe je 3 dagen per week tot begin april. Het eerste jaar wordt afgesloten met een assessment. Je kunt deelnemen als je portfolio voldoende bewijs bevat dat je op het gevraagde niveau bent.
In het eerste gedeelte van het tweede jaar gaat iedereen werken aan een project en word je specialist in online marketing of sales.
Bij online marketing leer je vaardigheden om een online omgeving te beheren en te analyseren, ontwikkelingen te volgen en hierop in te springen. Zo leer je onder andere een e-commerce-website op te zetten en voor websites de resultaten te verbeteren. Je kiest voor online marketing als je ervan houdt om dingen tot op de bodem uit te zoeken. Online weet je de weg. Je denkt mee over wat er beter kan binnen het bedrijf en komt zelf met goede ideeën. Je bedenkt vaak oplossingen vanuit praktische vraagstukken. Deze oplossingen sluiten aan bij de strategie van het bedrijf. Je onderscheidt je door je analytisch vermogen, oog voor detail, durf en klantgerichtheid.
Bij sales word je getraind in klantcontact, acquisitie, relatiemanagement, problemen oplossen en streven naar een win-winsituatie. Je hebt hier scoringsdrang voor nodig en die mag je bij deze opleiding zeker laten zien. Je kiest voor sales als je proactief en resultaatgericht bent. Het is je passie om met mensen om te gaan. Een ondernemende houding is je tweede natuur en je ziet overal kansen. Je laat niet uit het veld slaan door tegenslag en staat je mannetje in onderhandelingen. Eigenschappen van jou zijn: flexibiliteit, doorzettingsvermogen en zelfvertrouwen.
Duur: 20 weken. Per week loop je 3 dagen (24 uur) stage en heb je 2 dagen les.
Periode: In jaar 1 van begin november tot half april.
Werkzaamheden:
Periode: In jaar 2 van begin februari tot eind juni.
Duur: 20 weken. Per week loop je 4 dagen (32 uur) stage en heb je 1 terugkomdag met je afstudeerkring. De terugkomdagen zijn op dinsdag of woensdag.
Voorbeeldopdrachten:
Luxaflex, Hans Anders, AMF Bakery systems, Bookedoo groepsaccommodaties, Your Step Forward en Nul tot honderd creative agency.
Na het behalen van je diploma ben je er helemaal klaar voor om een mooie baan te vinden. Jij geeft online en offline verkopen een flinke boost, of dat nu voor een klein bedrijf of een multinational is. De online verkopen stijgen elk jaar, waardoor steeds meer bedrijven staan te springen om jonge mensen met vaardigheden op het gebied van sales en online marketing. Onderscheidend zijn in de markt is tegenwoordig van groot belang. Daar weet jij na de opleiding alles van.
Je kunt er ook voor kiezen om door te studeren aan een bacheloropleiding. We bieden jou mogelijkheden om door te stromen naar een bacheloropleiding met een maatwerkprogramma. Dat betekent dat je met een op maat gemaakt tweejarig programma van 120 studiepunten je bachelordiploma kunt halen na je Associate degree.
Bekijk de mogelijkheden na deze opleiding.
Je wilt starten met een opleiding. Dat kan als je voldoet aan de toelatingseisen. Kijk hier of je daaraan voldoet.
Mbo 4 | Met een mbo 4-opleiding ben je automatisch toelaatbaar voor deze opleiding. |
Havo | Met het profiel E&M ben je direct toelaatbaar. Met het profiel C&M heb je economie, m&o of be nodig + wiskunde A of B. Met de profielen N&G en N&T heb je economie, m&o of be nodig. |
Vwo | Met de profielen E&M, N&G en N&T ben je direct toelaatbaar. Met het profiel C&M heb je economie, m&o of be nodig. |
Je voldoet niet aan de toelatingseisen en je bent 21 jaar of ouder? Je moet dan deelnemen aan het 21+ toelatingsonderzoek. Dit onderzoek wordt afgenomen door Aob Compaz en kost € 310. Je maakt zelf een afspraak via de website. Na een positieve test stuur je het rapport per mail naar avansacademie@avans.nl. Dat doe je vóór 1 augustus. Pas wanneer wij akkoord geven, meld je je aan via Studielink. Vervolgens start de intakeprocedure, dan vindt ook een bindend adviesgesprek plaats.
Je wilt een Associate degree gaan volgen. Dan bereid je je uiteraard zo goed mogelijk voor. Hieronder vind je alle praktische informatie over studeren aan de Avans Academie Associate degrees, zodat je weet wat je kunt verwachten.